Dag 9 + 10

10 februari 2015 - Altea, Spanje

Maandag 9 februari 2015

We zijn lui vanmorgen. Geen wonder, het weer is een stuk minder dan gisteren. Geen zon, wel wind, grijs, miezerig. Vandaag staat in ieder geval op het programma een verkenningstocht naar de garage waar de mover woensdag zal worden gemaakt en om verdere afspraken qua tijd te maken. We hebben een adres in La Nucia, 15 km vanaf de camping, en een telefoonnummer. Het adres kwam sowieso niet in de navigatie naar voren. Het werd dan ook een ware puzzeltocht. Twee spaanse werklui die wij aanspraken hebben ons geholpen het telefoonnummer te bellen om te vragen waar de garage precies was. Ze kregen een Engels sprekende Noor aan de telefoon die naar later bleek de contacten met de dealer had onderhouden. Het opgegeven adres bleek zijn huisadres (in een andere plaats) te zijn. We spreken uiteindelijk met hem af op de parkeerplaats van de Lidl even verderop. Na dik een uur wachten komt hij eraan. We rijden achter hem aan naar een ander adres en hij wijst ons de garage waar we woensdag de caravan moeten brengen. We spreken af dat we er om 10 uur zullen zijn. De onderdelen had hij inmiddels uit Nederland ontvangen. We doen onze boodschappen bij de Lidl en eten 's avonds macaroni met zalm, spinazie en roomkaas. 

Dinsdag 10 februari 2015

Vandaag gaan we de boulevard afwandelen, langs restaurants, hotels en bars en komen in een heel leuk centrum terecht met allerlei winkels. Veel winkels zijn op Nederlanders gericht: hollandse slager, bakker enz. We komen ook een nederlandse snackbar tegen en omdat het tegen lunchtijd is nemen we een lekkere bak friet met mayo. Bij de VVV halen we nog even wat info en wandelen daarna over het strand terug naar de camping. De rest van de dag is het lekker wat luieren, dvd-tje kijken, dutje doen. 's Avonds eten we soep met stokbrood en salade en gaan om 22.30 uur al naar bed. Moeten tenslotte morgen vroeg op!

 

2 Reacties

  1. Ellen:
    18 februari 2015
    Leuke verhalen. Al de nodige pech gehad lees ik, maar alles is goed gekomen. Het weer is, waar jullie nu zijn, nog wat wisselvallig, maar volgende week wordt het echt mooi weer.
    Marjal is een ook mooie camping. Genoten bij jullie aankomst van het Nederlandse optreden van Dave? Wereldberoemd aan de Costa Blanca, haha :-)
    groetjes Ellen en Piet
  2. Teun en Diny:
    18 februari 2015
    Leuk om te lezen zodat we een beetje mee kunnen leven op afstand. Jammer van het paaltje! Zonde hoor. Het valt soms niet mee om te manoeuvreren met auto en caravan.
    Hopelijk gaat het van nu af aan allemaal HEEL voorspoedig.
    We kijken uit naar de volgende verhalen.
    Groetjes,
    Teun en Diny