Dag 7 + 8

8 februari 2015 - Altea, Spanje

Zaterdag 7 februari 2015

De wind is gaan liggen. We staan op met een lekker zonnetje. Eerst wat huishoudelijke klusjes. Dan facetimen we met Barbara en Tycho en Mylène. Ik richt de satelietantenne en heb binnen de kortste tijd BVN. De rest van de nederlandse zenders hebben we pas vanaf 21 maart. Maar TV werkt.

Na de lunch pakken we de auto en rijden via Benicarló naar Vinaròs. We parkeren bij de haven en gaan lekker op een terrasje zitten voor een cappucino. Het is zaterdag dus ook de plaatselijke bevolking is alom aanwezig. Gezellig. Daarna vervolgen we onze tocht door het achterland naar Sant Mateu, een schilderachtig plaatsje met een prachtige kerk en een leuk plein dat aan Sienna (in het klein) doet denken. Om 16.00 terug op de camping. Theetijd, biertje, chipje. Spaghetti voor het diner en verder een rustige zaterdagavond. Morgen gaan we L'Orangeraie verlaten.

Zondag 8 februari 2015

Nadat we € 48 hebben afgerekend voor 3 nachten (!) vertrekken we om 9.50 uur vanaf de camping richting Benidorm. Daar in de buurt zullen we vanaf maandag stand-by moeten zijn voor de mover reparatie. We hebben nog een e-mail gehad dat de spullen verstuurd zijn en naar verwachting maandag of dinsdag aankomen. Nu was Benidorm niet onze eerste keus om naar toe te gaan en dat zou naderhand ook wel blijken. Vooralsnog is het heerlijk rustig op de weg, de zon schijnt volop en het is windstil. De auto geeft 14*C aan. We hebben 3 campings uit het boekje geselecteerd.De eerste camping (Armanello) was al een regelrechte ramp. We reden de camping op en stopte bij de receptie. Helemaal vol was daar het antwoord. En geen mogelijkheid om op de camping om te keren. Gelukkig ben ik al iets meer bedreven in het achteruit steken met caravan de bocht in. Echter tussen heel veel geparkeerde auto's nin een smal straatje werd dat ook teveel. Dan toch maar de caravan losgekoppeld met behulp van enkele hulpvaardige nederlanders en belgen. We hoorden hier al dat alle campings zo'n beetje vol zaten. Toch maar even gebeld naar onze tweede keus: camping Benisol. Ja er is nog wel een plaats die houdt ze 10 minuten voor ons vrij. Bij deze camping aangekomen schrokken we al bij voorbaat. De plekken waren zo groot dat je net je scooter er op kon parkeren, laat staan een caravan van 7,5 meter. Op zo'n camping wil je niet eens dood gevonden worden. Heel voorzichtig zijn we hier weer weggereden. We zijn iets noordelijk gereden en kwamen in de plaats Altea bij camping Cap Blanch terecht gelegen direkt aan het strand. Omdat het nog redelijk vroeg in de middag was konden we uit een stuk of tien plaatsen kiezen. Rekening houdend met ons moverprobleem kozen we een plek waar we de caravan met de auto op konden trekken. We stonden redelijk en hebben daar tot woensdag geboekt. Het was een gedateerde camping, wel schoon maar in onze ogen toch een soort woonwagenkamp. Direkt de satellietantenne gericht en we hadden beeld. Konden dus de komende dagen BVN kijken. Gekookt: spercieboontjes, aardappel en hamburger. 's Avonds lekker TV gekeken.