Dag 21 + 22

22 februari 2015 - Crevillent, Spanje

Zaterdag 21 februari 2015

Het was een koude nacht. Buiten 6˚, binnen 11˚. Mede door het weer zijn we laat op. Het is grijs buiten, horen voor het eerst hier een paar druppels op het dak, maar het mag geen naam hebben. Toch besluiten we vanwege het weer niet zoals gepland naar de markt in Almoradi te gaan. In plaats daarvan drinken we uitgebreid koffie met wat lekkers en maakt Yvonne een begin in haar kleurboek voor volwassenen. Ze is meteen enthousiast, "het is net als bij borduren," zegt ze, "met al die kleurtjes iets moois maken." Later zitten we toch met 17 graden buiten. Yvonne leest een boek 'De stilte van de zomer'. Nou zo stil is het niet: eerst gaat de hond van de belgische buren flink te keer. Hij is in de camper alleen achtergelaten en de baasjes zijn naar de markt. Dan giert ook weer de wind opnieuw over de camping. Om 18.00 uur horen we opeens muziek en veel kinderstemmen. Er gaat een optocht van verklede kinderen en ouderen, een soort Carnavalsoptocht, over de camping. Er zijn opeens ook veel gezinnen met kinderen aangekomen vanwege de schoolvakanties. Niet meer dus alleen senioren!!

Uit voorzorg klappen we de satelietschotel voordat we gaan slapen maar alvast in en hopen dat de voortent het vannacht zal houden. Windkracht 6 wordt verwacht.

Zondag 22 februari 2015

Alles staat er nog als we (vroeger dan anders) wakker worden. Het is de 1e dag van onze 4e week. Thee gezet, beschuitje gesmeerd en nog even lekker terug in bed met een boek. Hebben geen haast. We nemen de schade op, valt gelukkig mee. Nog voor de middag gaan we per auto de omgeving verkennen. We rijden vanaf de camping richting Sant Felip Neri en rijden om het Parc Natural del Hondo. Het is een zeer droog en dor gebied. Het heeft hier ook al 2 jaar niet meer echt geregend. Ook de palmen staan er af en toe troosteloos bij vanwege de rode palmkevers die onherstelbaar veel schade hebben aangericht. In de laatste 4 jaar zijn er in de omgeving al meer dan 133.000 palmbomen vernietigd om verspreiding van de plaag te voorkomen. We rijden verder richting kust en komen bij Sta. Pola. Daar parkeren we de auto en pakken een stukje boulevard waar het een gezellige zondagse drukte is met veel wandelaars zoals wij en veel gezinnen met kinderen. Leuke badplaats met haven, strand en Middellandse Zee. Via de kustweg rijden we zuidelijker, richting La Marina en nemen daar een kijkje op de camping waar we ook mensen over hadden gehoord. Wel een gezellige camping maar kleine plekken en erg op elkaar. Vlak aan zee gebruiken we in een klein restaurantje de lunch. Vervolgens rijden we nog door tot Guardamar del Segura, een badplaats waar ook de zustercamping van Marjal ligt. Ook hier gaan we even kijken en we komen tot de conclusie dat waar we nu staan zo gek nog niet is. In de stad zelf kriskrassen we door de veelal eenrichtingsverkeerstraatjes op zoek naar de zee. Als we die gevonden hebben parkeren we de auto vlak achter de boulevard. We lopen over het strand waar een zandkastelenbouwer aan het werk is geweest. Even verderop staan mooie huizen pal aan het strand. Het zal hier in de zomer best gezellig zijn met al die terrasjes die nu grotendeels dicht zijn. We nemen de CV91 langs Rojales, waar Ellen en Piet wonen, en zijn binnen 20 minuten terug op onze camping.

's Avonds gaan we op advies van o.a. onze belgische buurtjes eten bij de plaatselijke Chinees in Catral: Chen Kai. Overigens niet zoals in Nederland, het heeft meer weg van een veredelde snackbar, maar het eten was goed. De hele zaak zat zo'n beetje vol met pensionado's afkomstig van de camping. We kiezen een menu met voorgerecht (E: soort loempia, Y: salade), hoofdgerecht (E, gesneden stukjes biefstuk + bami, Y: kip met amandelen + bami), het toetje hebben we laten schieten. Daarbij zat nog voor Y een halve fles rosé en voor mij een biertje en aan het eind een cappuccino. In totaal moest ik € 12,50 afrekenen. Gaan we zeker nog wel eens doen. Later kijken we in de caravan naar onze Amerika Rocky Mountain film en krijgen heimwee om weer eens in zo'n mooie natuur te kamperen.

Foto’s

1 Reactie

  1. Teun en Diny:
    27 februari 2015
    Hallo Yvonne en Ernst.
    Leuk om jullie verslag weer te lezen. Ik zou wel even op bezoek willen komen. Helaas is het een beetje ver weg.
    Is het de bedoeling om daar nog een tijdje te blijven of hebben jullie al weer plannen om ergens anders heen te gaan. Wel vreemd hoor dat jullie zo ver weg zijn.
    Hier gaat de lente een beetje beginnen. Sneeuwklokjes, krokussen etc. Maar er wordt veel wind verwacht. Van alles wat dus. Als het goed weer is gaan Teun en ik lekker wandelen. Van de week zijn we naar Delft gelopen. Op de markt in het zonnetje koffie gedronken en met de bus terug. Ook nog naar de binnenstad geweest, naar de bioscoop. Ook leuk. Zo vermaken we ons wel.
    Het allerbeste gewenst. Veel liefs en een dikke zoen.
    T&D