Dag 5 + 6

6 februari 2015 - Càlig, Spanje

Donderdag 5 februari 2015

Het was een stormachtige nacht. De caravan ging flink te keer, maar alles staat nog op z'n plek, op wat struiken na die nu opeens ergens anders staan/liggen. De wind is gaan liggen en het is gelukkig droog. Een mager zonnetje maakt het wat dragelijker. Ik moet eerst nog het markeringsbord aan de caravan bevestigen. Dat bord is in Spanje verplicht wanneer de combinatie langer is dan 12 meter. Bij ons scheelt dat enkele centimeters, maar ze schijnen er nogal scherp op te letten. Met behulp van het meegenomen klittenband en dubbelzijdig tape is het zo gepiept.

Tussendoor worden we gebeld door de caravandealer die ons doorgeeft dat er een garage vlakbij Benidorm gevonden is die de reparatie ter hand zal nemen. Als ik accoord ga, sturen ze diezelfde dag nog met DHL de onderdelen daar naartoe. We krijgen nog te horen wanneer we met de caravan daar moeten zijn, maar het zal wel pas de volgende week dinsdag of woensdag worden.

We kiezen uit het ACSI boek een camping op 380 km hiervandaan, 10 km van de kust bij Benicarló/Peñiscola, genaamd L'Orangeraie. We vertrekken om 10.15 uur vanuit Capmany en nemen weer de tolweg AP7. De gehele dag is het zonnig met een strak blauwe lucht. Hoe zuidelijker we komen hoe meer de temperatuur stijgt. Via Girona, Barcelona en Tarragona bereiken we om 16.45 uur de camping. Het ziet er schitterend uit. We worden welkom geheten door de enthousiaste Franse eigenaar Laurent die goed engels spreekt. Hij raadt ons een plek aan waar we zonder mover waarschijnlijk makkelijk in en uit kunnen. Als we er naartoe rijden vergis ik me in een zijweggetje en moet wel iets doorrijden. Dat was geen goede keus. De weg liep daar rond én omhoog en er was net vrij los grind aangebracht. De voorwielen van de auto hadden daarop te weinig grip en ik kon niet meer voor of achteruit. Caravan afkoppelen was ook geen optie zonder mover. Toch maar proberen de caravan met de auto achteruit te rijden een andere plek op. Glijdt toch de auto op het grind iets weg waardoor ook de caravan net een paaltje schampt. Resultaat een deuk in de zijkant van de caravan. Uiteindelijk staan we op een prachtige plaats en de camping is op alle fronten van hoge klasse. Niet voor niets gekozen tot 3e beste camping van Spanje. We staan tussen de sinaasappel-, citroen- en olijfbomen. Al zijn niet alle voorzieningen in gebruik of open, we besluiten hier een paar nachten te blijven. Vroeg naar bed en morgen eerst maar eens een rustdag nemen.

Vrijdag 6 februari 2015

Uitgeslapen tot 9 uur. Lekker douchen, op ons gemak koffie drinken en om 11.30 uur richting Peñiscola. Dat moet een leuke badplaats zijn met een kasteel. We maken een wandeling door het oude historische centrum en de leuke haven, beklimmen het bastion, van waar af we een mooi uitzicht hebben over de haven, de baai en de boulevard. Drinken een cappucino (€ 2) aan het strand en rijden via Benicarló, waar we bij de Lidll boodschappen doen, terug naar de camping. We genieten nog wat van de zon op ons plekje en eten die avond pizza. Er zijn ongeveer een tiental plekken op de camping bezet.

1. Barbara:
    17 februari 2015
    Lieve pap en mam,
    He bah, wat vervelend van dat paaltje. Maar gelukkig is het mooi weer en maken jullie leuke uitstapjes. Geniet er maar lekker van.
    Hier is het wisselend weer. Of het is koud met een guur windje, of het is fris met een lekker zonnetje. Vandaag was zo'n dag met een zonnetje en dan voel je het verlangen naar het voorjaar wel komen ;-)
    Kusjes, Barbara en de rest van de familie